Co je to obsahová reklama a k čemu je dobrá?

Obsahová reklama je proces vytváření obsahu, který má být propagován prostřednictvím placených distribučních kanálů. Když děláte obsahovou reklamu, musíte za ní zaplatit, ale máte pro to své důvody. Za obsahovou reklamu platíte, protože chcete, aby lidé objevili a zapamatovali si váš obsah, určitým způsobem se do něj zapojili a nakonec na něj reagovali.

 

Jaké koncepty obsahová reklama spojuje?

Obsahová reklama spojuje koncept obsahového marketingu a reklamy. Vytvoříte příchozí marketingový obsah a poté jej propagujete prostřednictvím placené reklamy. Může se jednat o reklamu na sociálních sítích, PPC kampaně, videoreklamy, sponzorovaná umístění atd.

 

Výhody obsahové reklamy

Obsahová reklama je cílená a své publikum můžete segmentovat podle demografických údajů a fáze prodejní cesty a posléze jim odesílat své reklamy. Tento postup vám pomáhá zlepšit situaci v prostředí, ve kterém většina vašich konkurentů strategii obsahového marketingu zřejmě taktéž sleduje.

 

Obsahový marketing vs. obsahová reklama

Jaký je základní rozdíl? Zřejmě v tom, že zatímco obsahový marketing přináší organickou návštěvnost vašeho webu, tak obsahová reklama se neobejde bez počáteční investice. Je ale důležité mít dobře promyšlenou marketingovou strategii, která zajistí dobrou návratnost investic.

Tip – Přečtěte si 4 druhy metrik pro vyhodnocování obsahového marketingu.

 

Příklady obsahové reklamy

Díky reklamě v obsahové síti mohou i menší podniky oslovit velké množství nových potenciálních zákazníků. Co můžete očekávat, když budete dělat vše proto, abyste v online prostředí nesešli z očí?

  • Zvýšení povědomí o brandu.
  • Větší objem vyhledávání vaší značky.
  • Zvýšení důvěryhodnosti.

 

Určitě se dá říct, že z dlouhodobého hlediska se jedná o dostupný způsob, jak budovat povědomí o značce. Zde bychom si mohli zmínit termín newsfeed. Víte, co znamená? Newsfeed je to, co vidíte hned po zapnutí Facebooku, LinkedInu, Instagramu či jiných sociálních sítí na své zdi.

 

1.      Reklamy na sociálních sítích

Tyto reklamy se zobrazí vašemu cílovému publiku na základě společných zájmů, demografických údajů a v neposlední řadě také historie prohlížení. Na jejich zdi se v newsfeedu zobrazí jako sponzorovaný obsah. Na první dobrou jim nemusí dojít, že se jedná o reklamu, protože má formát běžných příspěvků na sociálních sítích. To, že se jedná o reklamu, poznáte tak, že je příspěvek označen jako „sponzorovaný“.

 

2.      Google Ads

Když zadáte do vyhledávače dotaz, o kterém se chcete dozvědět něco více, tak první výpisy, které se objeví, jsou placený obsah. Od běžného organického vyhledávání ho můžete odlišit tím, že jsou jasně označeny jako reklamy. U Google Ads si tedy i vy můžete zaplatit reklamu v obsahové síti.

 

3.      Newsletter reklamy

Jedná se o proces umisťování sponzorovaného obsahu do e-mailových zpravodajů, aby se dostal k odběrateli.

 

4.      Responzivní obsahové reklamy

Responzivní obsahové reklamy je možné používat v obsahových kampaních. Při vytváření těchto reklam stačí nahrát podklady, což můžou být loga, obrázky videa apod. Pak na řadu přichází Google, který je automaticky zkombinuje a vygeneruje reklamy pro různé webové stránky, YouTube, aplikace a Gmail.

 

Dá se říct, že nejefektivnější jsou PPC reklamy. Pokud jsou samozřejmě dobře nastavené. Nechte si s obsahovou reklamou poradit. Vsaďte na zkušenosti odborníků, získejte nové zákazníky a úspěšnou reklamu za minimální náklady.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.