Další pohled na redukci hmotnosti

Doplňky stravy, na které se lidé obracejí nejčastěji, jsou právě ty, které napomáhají redukci hmotnosti. Jsou to ojedinělé látky, které tělo popostrčí k rychlejšímu spalování tuků během námahy, sníží chuť na sladké či dokonce pomůžou v přetvoření tuků na svalovou hmotu. Proto se může často při používání těchto doplňků stát, že nedojde ani tak k redukci hmotnosti jako spíše k redukci tukové tkáně, která zabírá mnohem více místa nežli ta svalová, čímž se zdá, že člověk hubne vizuálně, zatímco jeho váha se může zdát téměř nepravděpodobná.

Tyto látky dále také zásobují tělo energií během námahy, tudíž docílí větší výdrže a silnějšího spalování přebytečných tukových zásob. Jako nejčastější doplňky stravy pro redukci tuků a hmotnosti obecně se zařazují například různé spalovače tuků, aminokyseliny, náhrady stravy, proteiny, kloubní výživa či iontové nápoje. O těchto látkách jste zajisté již slyšeli a často se mohou pojit s různými pochybami, týkajícími se působení. Vezměme si kupříkladu spalovače tuků. Jedním z nejpoužívanějších je tzv. karnitin. Tato amoniová sloučenina hraje velmi důležitou roli v transportu mastných kyselin, které jsou během spalování tuků potřebné. Karnitin se ale také zařazuje do jídelníčku osobám, které mají problémy se srdcem či ledvinami.

Bohužel, v oblasti spalování tuků je velmi málo studií, dokazujících spalující účinky u obézních lidí. Jako další doplněk stravy pro redukci hmotnosti zde máme třeba i náhradu stravy. V České republice byl v této oblasti však v roce 2014 dokonán průlom, když se projekt prášku MANA dostal mezi 30 nejlepších projektů za rok 2014. Tento prášek obsahuje denní dávku veškerých živin, které by měl člověk denně přijmout. MANA se však pro svou krátkou dobu na trhu setkala i s kritikou, která byla prozatím vyvrácena.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.