Móda v duchu unisex

Možná jste si již tohoto trendu všimli. Některé to šokuje, některé odpuzuje a jiní v tom vidí extravagantní kouzlo přitažlivosti. Nejde ani tak o známý trend unisex, jde spíše o to, že je již velmi těžké rozeznat, kdo je žena, a kdo je muž. Těžko poznáte, kdo tedy stojí na módním přehlídkovém molu. Je to žena, nebo muž? Světoznámé módní značky propagují modelky a modely, u nichž jen velmi těžko rozeznat, jakého jsou pohlaví. Tomuto trendu také ve velké míře pomáhají sociální sítě.

Světoznámé módní značky určují trendy

Všechny velmi dobře světoznámé módní značky, kam jistě řadíme Chanel nebo třeba Gucci stále více začínají propagovat zcela nový typ modelek a modelů. Už jste měli v rukou magazíny jako Glamour, Vogue či Vanity Fair? Váš pohled si nemohl nevšimnout reklam, kde svou hlavní roli hrají modelky v unisex oblečení. Mají krátce střižené vlasy a většinou nevýrazné líčení. Někdy je naopak líčení výrazné až moc, to většinou v případě, že je modelkou muž v dámských šatech. V mnoha případech prakticky nepoznáte, zda danou módní značku právě propaguje žena nebo muž. A to je záměr.

Genderové stereotypy na ústupu

Jde třeba o značku Diesel, která představila již před dvěma lety první kolekci genderově neutrální módy. Takovýto posun předvádí třeba i kosmetická značka CoverGirl. Její poslední novou tváří je poprvé v její dlouhé historii nikoliv tvář mladé ženy, ale mladého muže. Jde o odvážný krok angažovat 17 -ti letého youtubera Jamese Charlese. Určitě si získá velkou mediální pozornost. Takto bude mít obrovskou propagaci i zdarma. Tím se mnohem lépe přizpůsobí dnešní situaci na trhu. Tento nový trend razí i jiné módní značky.

Genderové stereotypy ztrácejí význam. Propagace produktů na konkrétní typ vlasů či pokožky je lepší než cílený na rozdělení mezi muže a ženy. Průzkumu agentury J. Walter Thompson’s prokazuje, že třetina amerických teenagerů v dnešní době souhlasí s tvrzením, že tento gender dnes již nedefinuje člověka stejně, jako tomu bylo v minulosti. Gender je určitou performancí a pro mladé lidi je v současné době takováto propagace běžnou záležitostí. Proto i v módním stylu vyhrává unisex.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.