Úklid kanceláří jako náhradní plnění?

Jste firma, která má více než 25 zaměstnanců? Jistě jste slyšeli o zákonné povinnosti zaměstnávat alespoň čtyři procenta OZP. Pokud si tento postup nepřejete, můžete využít náhradní plnění

Povinnost každé firmy 

Je jedno, zda jste soukromým subjektem, nebo státní společnost či organizace – ze zákona jste v případě, že váš subjekt zaměstnává 25 a více osob, povinni zaměstnávat určitý počet OZP zaměstnanců. Zaměstnavatel je tak povinen zaměstnat čtyři procenta osob se zdravotním postižením v celkovém poměru k počtu zaměstnanců. Tuto povinnost mají všechny firmy, bez výjimky. Při nedodržení zákonem dané podmínky se pak subjekt vystavuje velmi vysoké pokutě. 

Můžete také platit státu odvody

Pokud to ve vašem provozu není možné a tento postup nejste schopni splnit, existují i jiné možnosti. Náhradní plnění je jednou z nich, finanční odvod druhou. Finanční odvod je vlastně částka, kterou budete pravidelně státu odvádět za každou osobu se zdravotním postižením, kterou byste měli zaměstnat. 

Nebo využít náhradního plnění

Podpořit ale osoby se zdravotním postižením můžete i zcela jiným způsobem, a to pomocí náhradního plnění. V případě finančních odvodů státu pouze odvádíte peníze a nic za ně zpět nezískáváte, v případě náhradního plnění se jedná o produkty nebo služby, kterých se vám dostane. Vy tak splňujete zákon, a ještě máte možnost získat služby nebo produkty. 

Pravidelný úklid kanceláří

Outsourcing podpůrných služeb vede k tomu, že budete moci využívat náhradní plnění například jako službu, kterou pro provoz svého podnikání stejně potřebujete. Jedná se tak například o fyzickou ostrahu objektů, o facility management, nebo o pravidelný úklid vašich kancelářských a firemních prostor. Máte tak jedinečnou možnost podpořit osoby se zdravotním postižením, aniž byste se stali jejich přímým zaměstnavatelem.

Náhradní plnění je způsob, jak pravidelně podporovat osoby s hendikepem, a zároveň splnit zákonnou povinnost.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.