Při víkendové návštěvě nákupního centra zakopnete o vodopád

Nákupní centra, chrámy konzumu jsou pro mnoho lidí z měst často jediným místem, kam si během víkendu udělají malý výlet. Příroda je pro ně daleko, jsou hodně pracovně zaneprázdnění, to vše hraje roli v tom, že si může vyjít jenom na chvilku, když jde nakupovat. Proto se architekti v posledních letech snaží, aby se nákupní centra, která projektují, zároveň stala příjemným místem k pobytu, kde se dá i relaxovat. Skvělým příkladem tohoto trendu je nákupní centrum v japonské Ósace.

Výlet do zeleného ráje

Kdo zavítá do Namba Parks, nákupního střediska ležícího uprostřed Ósaky, nebude věřit svým očím. Procházka po něm se rovná výletu do zeleného ráje. Jdete kolem vodopádu, tu tam překročíte potom nebo šlápnete na kámen. Dostanete se až k útesům spadajícím dolů do jakéhosi kaňonu. Dokonce je tu pozemek, na které si můžete pěstovat svoji zeleninu. Máte pocit, jakobyste se vůbec nenacházeli v místě, kde je koncentrováno na 120 obchodů s různým zbožím. Naopak. Obrovská stoupající střecha nákupního centra ve vás vytvoří iluzi, že se práv nacházíte v nádherné krajině, nemáte žádné povinnosti a můžete se jenom klidně procházet. Přitom jenom kousek dál, o pouhých pár metrů můžete nakoupit třeba luxusní oblečení.

Romantika v osmi úrovních

Nákupní komplex Jona Jerdeho byl vybudován na základě jedné myšlenky: stvořit v betonové beztvaré šedé městské mase něco, co by uspěchané obyvatele Ósaky svedlo ke chvíli odpočinku. Jakousi zelenou oázu nabízející zázemí k meditaci, procházkám zklidnění uprostřed tepajícího velkoměsta. Americký architekt si pro tento svůj plán vybral místo vedle 149 metrů vysokého mrakodrapu s názvem Parks Tower. Projekt dodělal roku 2003. Celkem má jeho zelený komplex osm úrovní. Nejnižší patro následně splývá s ulicí. Obrovská střecha se vzestupnou charakteristikou nabízí spoustu romantických zákoutí.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.