Jaké by měly reklamní předměty být a čemu se raději vyhnout
Dostat od někoho nějakou malou pozornost je velice příjemné. Vaše sympatie k tomu, kdo vám něco dává, prudce stoupají. A právě toto je jeden z účelů, které mají reklamní předměty. Pokud vám váš obchodní partner daruje něco navíc, zapamatujete si dobrý pocit, jaký jste měli, když jste dárek dostávali. A přitom nemusí jít o žádné velkolepé dary, ale jen drobnosti, které jen tak nevyhodíte. Jak to ale udělat, aby reklamní předměty nekončili v koši?
Musí mít užitek
Základní vlastností reklamních předmětů je to, že musí být praktické (trefou do černého jsou roušky s potiskem). Málokdo totiž vyhodí něco, co by se mu mohlo hodit. Například propiska a bloky či jiné kancelářské potřeby jsou proto na vrcholu. Hodně oblíbené jsou ale také hrnečky, trička s potiskem nebo čepice. Velice užitečné jsou také tašky – i ty igelitové, které pak obdarovaní využijí také při klasickém nákupu v supermarketu. Pokud nabízíte sportovní zboží, pak jsou zřejmě vaši zákazníci sportovně zaměření. Můžete jim nabídnout ručníky nebo sportovní lahve.
Na kvalitě záleží
To, jak dlouho budou předměty používány, nezávisí pouze na jejich povaze (například diář používáme obvykle jeden rok), ale také na tom, jak dlouho vydrží. To znamená, že se musí jednat o dostatečně kvalitní produkty, které se jen tak nerozbijí. Čím déle je totiž zákazníci a obchodní partneři budou používat, tím déle vám budou dělat reklamu.
Čemu se vyhnout?
Reklamní předměty by měly odpovídat tomu, co vaše společnost nabízí. Nevhodné je tedy zvolit něco, co s vaší podnikatelskou činností vůbec nesouvisí. Pak by se vám mohlo stát, že by si vás lidé mohli spojit s naprosto jiným produktem, než jaký ve skutečnosti nabízíte. V poslední době už nejsou vhodné ani šňůrky na krk – ty se vyplatí pouze, když navštěvujete veletrhy, ne ale pro zákazníky nebo obchodní partnery. A už vůbec je nemůžete věnovat samostatně, pouze jako součást ostatních reklamních předmětů.