Franchising v Česku už od devadesátých let minulého století

Franchising už dávno není pojem neznámý. Právě naopak. Lidé se k němu stále více přiklání, jelikož je to způsob, jak nezačínat ve světě byznysu úplně od nuly. Za dobu, kdy je součástí i české podnikatelské scény si našel cestu k srdcím mnoha z nás. Jen málokterý franšízant si je však vědom toho, odkud k nám tento způsob podnikání vlastně přišel, respektive odkdy je vůbec k dispozici. 

U nás už od devadesátých let minulého století

Pokud bychom se měli navrátit na začátek franšízového podnikání u nás, vrátíme se do devadesátých let minulého století, kdy se u nás velkou měrou začaly rozšiřovat známé restaurace a podniky ze zahraničí. Jednalo se zejména o pobočky rychlého občerstvení, které u nás sídlí ostatně dodnes.

Později se nabídka franšízových konceptů značně rozrostla. Přibily k rychlému občerstvení také hypermarkety nebo obchod s kosmetikou či firmy spadající do kutilského odvětví. Bohužel dalšímu rozkvětu bránila chybějící legislativa, kvůli které se zmiňovaný rozvoj franšízového podnikání u nás na malý okamžik zastavil. 

Důvodem nedostatečné legislativy bylo především nedostatečné množství informací, které naši republiku sužovalo. Také zde nebyla ještě tak rozvinutá podnikatelská kultura ani nebyla tak vysoká kvalita managementu u nás. Chybělo také know-how či docházelo i k problémům s financováním franšízového byznysu. 

Později došlo ke změně

S každým dalším rokem, co u nás franšízové podnikání bylo, se zvyšovalo povědomí i množství informací týkajících se tohoto způsobu byznysu. Postupně přibývala i potřebná legislativa a najednou zde byl prostor pro další rozkvět, během kterého přibývalo stále větší množství franšízových konceptů. Najednou se rozmnožilo množství nabízených franšíz v oboru gastronomie, také došlo k rozmachu hotelů a kaváren či čajoven.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.