Vitamin A je pro tělo nepostradatelný. Kde ho najdeme a jak se projevuje jeho nedostatek?

Tělo ke svému správnému fungování potřebuje dostatek živin. Nepostradatelné jsou zejména vitaminy, které musíme tělu dodávat ve velkém množství. I když si mnozí lidé myslí, že nejvíce potřebný je vitamin C, potřebné jsou všechny vitaminy, jelikož každý vitamin má svou funkci. Stejně nepostradatelný, jako je vitamin C, je také vitamin A, jehož nedostatek se neblaze projevuje. Víte, jak se nedostatek vitaminu A projevuje?

Jak poznáme, že máme málo vitaminu A?

Naše tělo je poměrně chytré. Dokáže říct, když mu něco chybí. Jen ho tedy musíme umět poslouchat. Když tělo trpí nedostatkem vitaminu A, stává se následovné – můžeme špatně vidět za šera, podstatně se nám zhoršuje zrak. Mimo to se nedostatek vitaminu A projevuje i na naší kůži, která je najednou suchá a nezdravě vypadající.

Kde vitamin A najdeme?

V případě, že nechcete do svého jídelníčku zařadit doplňky stravy, které by obsahovaly vitamin A, můžete tělu dodat vitamin A jinak, a sice stačí, když do svého jídelníčku zakomponujete více potravin, jež vitamin A obsahují. Je jich poměrně hodně, máte na výběr.

Přírodními zdroji vitaminu A jsou ryby, konkrétně tučné ryby, jako je treska. Ryby však lze nahradit rybím tukem. Dalším přírodním zdrojem vitaminu A jsou játra nebo případně vejce. I mléčné produkty jsou plné vitaminu A, zejména ty plnotučné.

Určitě si dobře vzpomínáte na dobu, kdy vám rodiče říkali, abyste jedli dostatek mrkve. Rodiče vám to neradili nadarmo, mrkev je opravdu skvělá – stejně jako jiné druhy zeleniny. Vitamin A se skrývá také v kedlubně, v kapustě, ve špenátu, také v petrželi nebo případně ve sladkých bramborách, kterým říkáme batáty.

Vitamin A najdete také v ovoci, nejčastěji v exotickém ovoci, kterého je nyní na trhu dostatek. Mimo to jsou ho plné třeba sušené meruňky. Obecně lze říct, že vitamin A najdeme v každém barevném ovoci.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *