Podnikání

Je hodnocení na internetu hrozba?

Každý podnikatel jistě potvrdí, že hodnocení firem na internetu nebo firemní zkušeností jsou velmi silným nástrojem. Je však pravdou, že tento mocný nástroj mohou vzít do rukou prakticky všichni, kdo na něj jen pomyslí. Zatímco někdy se to nese v pozitivním duchu, jinde se s negací nešetří. Je však třeba si uvědomit, že negativní hodnocení není vždy tak špatné, jak se může zdát na první pohled.

Recenzí se nemusíte obávat

Mnoho podnikatelů si možnost referencí ani nezapomíná na svých webových stránkách, ve vyhledávání nebo na sociálních sítích. Zkrátka a dobře se obávají toho, že recenze nebudou vůbec dobré a že do nějaké míry jenom pošpiní to, co roky budovali. Jenže recenzí se není třeba obávat, mohou být po mnoha směrech velmi, velmi užitečné. A to i ty negativní, které nahání hrůzu především. 

V praxi tedy pozitivní jenom vyzdvihnou to, čím se můžete odlišit od konkurence, v čem jste nejlepší. Na druhou stranu ty negativní vám zase mohou dát zpětnou vazbu v tom, na čem je třeba zapracovat a co je dobré zlepšit.

Ostatně právě negativní komentáře a ohlasy jsou vynikajícím způsobem, jak nejen vyzkoušet krizovou komunikaci v praxi, ale jak také zvýšit důvěryhodnost vašeho podniku jako takového. Vždyť podnik, který je jenom chválen, nemusí vypadat zrovna relevantně. 

Odkud se recenze berou?

Hodnocení na internetu však budí v posledních letech řadu otázek, které v mnoha hlavách zůstávají nezodpovězené. Kupříkladu jednou z těch nejčastěji pokládaných je to, odkud se recenze berou. Samozřejmě za nimi stojí reální uživatelé, ale velmi často také konkurence, která pověřila někoho ze členů týmu, aby udělil ne zrovna pozitivní reakci. 

Profily pochází, v případě recenzí na Googlu, z profilů na Googlu, které zde byly založeny.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *